Кількість
|
Вартість
|
||
|
Ефективність виконання завдань і вміння працювати над кількома справами одночасно — це абсолютно різні аспекти когнітивної гнучкості й інтелектуальної адаптивності. Між ними існує чітка диференціація, що базується на механізмах психології особистості. З цією класифікацією допоможе розібратись книга «Сталість уваги в епоху цифри. Новаторський погляд на рівновагу, щастя та продуктивність» від Ґлорії Марк.
У ній авторка зосереджується на визначенні двох парадигм, а також висвітленні переваг і недоліків поданих феноменів. Ґлорія Марк переконана: люди часто сприймають багатозадачність за продуктивність, впевнено розраховуючи на високу результативність тоді, коли в процесі виконання низки алгоритмів втрачають контроль зосередженості.
У ході аналізу великої кількості наукових досліджень і власних експериментів, авторка з'ясувала: в межах реалізації паралельних завдань відбувається скорочення уваги. Потрібно тримати баланс між якісними й кількісними показниками інтелектуальних операцій — і Ґлорія Марк поділиться порадами щодо збереження цієї гармонії, які сформувала на підставі фактів.
У своєму дослідженні Ґлорія Марк фокусується на ритмах і різновидах уваги, а також патернах поведінки, які активізуються, коли індивід втрачає зосередженість у процесі роботи. Цифрова доба вимагає від людей постійного підвищення кваліфікації та оновлення знань — це призводить до емоційного та інформаційного перевантаження. Дослідниця говорить про способи подолання напруги через ретельний аналіз «болів», що порушують оперативність праці — відтак і погіршують настрій.
Глобальна диджиталізація змінила мислення мас і спровокувала «розсіяність» думок: все частіше прослідковується втрата концентрації й збільшується кількість нервових зривів. Щоб відновити внутрішній спокій та повернутись у звичайний робочий режим, авторка пропонує застосовувати практику самоусвідомлення, що дозволяє підтримувати зосередження на конкретній задачі, не відчуваючи дискомфорту.
Ґлорія Марк — американська психологиня, почесна професорка Школи інформатики та комп'ютерних наук Дональда Брена в Каліфорнійському університеті в Ірвіні, де вона займається викладанням та проведенням досліджень з 2000 року. Здобула ступінь докторки психології в Колумбійському університеті, спеціалізується на людино-машинній взаємодії (HCI) — галузі, яка досліджує, як люди використовують і взаємодіють з інформаційними технологіями в різних умовах і контекстах.